بهترین اتاق هتل را به سلیقه ی خود انتخاب کنید.

بهترین اتاق هتل را به سلیقه ی خود انتخاب کنید.
0 نظر

بهترین اتاق هتل را به سلیقه ی خود انتخاب کنید.

از مسئولان هتل بپرسید که آیا هتل در حال نو سازی است یا این ‌که مناطقی وجود دارند که به ‌تازگی نو سازی شده باشند یا خیر. معمولا این فعالیت ‌ها (نوسازی) به‌صورت بخش به بخش و یا طبقه به طبقه انجام می ‌شوند. بهتر است که از طبقات یا  منطقه ‌هایی که در مجاورت بخش‌ های در حال نوسازی هستند، دور باشید. با این‌وجود گرفتن اتاق در بخش ‌های بازسازی شده هتل می ‌تواند بوی بهتر، تمیزی بیشتر و حتی حوله و رو تختی‌ های نو را برای شما به ارمغان بیاورد.


از مسئولان هتل بپرسید که آیا اتاق شما پرده‌ های ضخیم نورگیر دارد یا خیر. این پرده‌ ها می ‌توانند در هر ساعتی از روز از ورود نور به اتاق جلوگیری کنند و مسلما برای داشتن یک خواب راحت به آن‌ ها نیاز خواهید داشت.

اگر دخانیات مصرف نمی ‌کنید، حتما در اتاق ‌هایی که در آن‌ ها سیگار کشیدن ممنوع است اقامت کنید. بوی سیگار در فضای اتاق باقی می ‌ماند و احساس آرامش شما (چه در خواب و چه در بیداری) به‌ واسطه این بوی کهنه از بین خواهد رفت.

اگر از کمر درد و یا گردن درد رنج می ‌برید، از مسئولان هتل گزینه ‌های مختلف بالش بخواهید. بالش‌ ها را امتحان کرده و ببینید که چه سطحی از نرمی و سفتی در دسترس است. معمولا هتل‌ ها بالش ‌های بهتر و اندکی سفت ‌تر (بالش‌ هایی که هنوز خیلی شل نشده ‌اند) را در کمدها و یا انبارهای موجود در بخش پذیرش نگه می ‌دارند. درصورتی‌که آن‌ها گزینه مورد نیاز شما را ارائه نمی‌کنند نیز می ‌توانید بالش موردعلاقه خود را از خانه به همراه خود به هتل ببرید.

در صورتی‌که با یکی از دوستان خود سفر می‌ کنید، سعی کنید اتاق دو تخته بگیرید و از تخت ‌های دو نفره پرهیز کنید. مسلما تنها خوابیدن می ‌تواند بسیار آرامش ‌بخش ‌تر از چرت زدن در کنار کسی باشد که به خوابیدن در کنار او عادت نکرده ‌اید.

پنج کاری که باید در هتل‌ها انجام بدهید

تجهیزات موردنیاز برای اقامت خود را به همراه داشته باشید

       یک گوش ‌گیر به همراه داشته باشید. درست است که این گوش‌گیرها معمولا اصلا راحت نیستند ولی به یاد داشته باشید که حتی فرو کردن یک تکه پنبه به داخل گوش شما می ‌تواند به‌ مراتب کمتر از بی‌ خوابی شبانه براثر سروصدا، عذاب‌آور باشد.

      با خودتان چشم ‌بندهای خواب شبانه ببرید. این چشم ‌بندها همان کاری را برای چشمان شما انجام می‌ دهند که گوش ‌گیر برای گوشتان انجام داده است. این چشم ‌بندها به‌ خصوص برای اتاق‌ هایی که پرده ‌های ضخیم ندارند، بسیار مفید و مهم خواهند بود.

      با خودتان ملحفه ببرید. اگر جای کافی در چمدان شما وجود دارد، ست ملحفه خود را به همراه ببرید زیرا شما به بو و جنس آن ‌ها عادت دارید و این امر می‌ تواند به بهتر خوابیدن شما کمک کند. این امر به‌ خصوص برای کسانی که پوست ‌های حساس دارند، مفید خواهد بود زیرا دیگر لازم نیست تا نگران سفیدکننده‌ ها و پودرهای رخت‌شویی مورد استفاده در هتل ‌ها باشند.

      حداقل سعی کنید که روبالشی خود را به همراه داشته باشید. اگر به همراه بردن یک ست کامل ملحفه و روبالشی برای شما ممکن نیست، تنها روبالشی را از خانه به همراه خود ببرید و از حس ایجاد شده به ‌واسطه شکل‌گیری آن بر اساس وضعیت همیشگی سر شما و همچنین بوی آشنای آن لذت ببرید.

     در محیط اتاق خود از اسپری خوش‌ بو کننده استفاده کنید. مواد شیمیایی به‌کار رفته برای تمیز کردن اتاق ‌ها و رختخواب ‌های هتل‌ ها می‌ توانند کمی بیش‌ از اندازه بر بوهای دیگر محیط غلبه کنند. با یک یا دو بار اعمال اسپری ‌های ویژه خوش‌ بو کننده رخت خواب می ‌توانید بوی موردنظر خود را به محیط بدهید. (عطر اسطوخودوس، یک پیشنهاد خوب است زیرا حس آرامش‌ بخش آن بسیار مشهور بوده و بسته‌ های آن در ابعاد سفری نیز در سایت ‌هایی مانند آمازون برای فروش وجود دارد).

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.